. Awas! mee segera berbahaya dilapisi lilin ~ BERJALAN MENUJU ALLAH

HIBURAN

Tuesday, November 29, 2011

Awas! mee segera berbahaya dilapisi lilin


Awas! mee segera dilapisi lilin

Apa jenama mee segera kegemaran anda? Mee segera adalah makanan yang murah, mudah dan cepat malah terdapat bungkusan yang cuma perlu dimasukkan air panas untuk kegunaan mereka yang betul-betul menjimatkan masa. klik sini

Malah banyak stesen minyak yang menyediakan kemudahan air panas untuk kemudahan pengguna.

Berbagai bahan pengawet dan MSG di gunakan agar ianya tahan lama dan menambah sedap mee segera yang anda makan.

Tahukah anda mee segera yang anda makan dilapisi lilin(wax) bagi menghalangnya melekat dan nampak lebih cantik semasa anda memasaknya.

Tubuh kita pula memerlukan 4-5 hari untuk mengeluarkannya dari sistem pencernaan kita.

Jadi apa yang perlu anda lakukan untuk mengurang risiko lilin di dalam mee segera yang anda makan? Jika anda terpaksa makan mee segera ikutilah langkah berikut:

· Masak mee segera dalam periuk.

· Bila sudah masak, toskan air bagi membuang kandungan lilin. Bilas dengan air biasa bagi memastikan baki lilin betul-betul hilang.

· Masukkan mee tadi ke dalam bekas yang mengandungi air panas sebelum memasukkan bahan perasa yang disediakan.

· Makan seperti biasa.

Apa pun nasihat dari saya yang juga seorang penggemar mee segera, eloklah kurangkan kebiasaan memakan mee segera terutama bagi mereka yang masih bersekolah.

Banyak lagi makanan berkhasiat lain yang boleh mengenyangkan.

Contohnya...apa ya..oo pisang.. murah dan berzat. Selain dari itu pengalaman saya memakan buah mangga yang masak cukup membuat saya kenyang sepanjang hari.

Apa jenama mee segera kegemaran anda? Mee segera adalah makanan yang murah, mudah dan cepat malah terdapat bungkusan yang cuma perlu dimasukkan air panas untuk kegunaan mereka yang betul-betul menjimatkan masa.

Malah banyak stesen minyak yang menyediakan kemudahan air panas untuk kemudahan pengguna.

Berbagai bahan pengawet dan MSG di gunakan agar ianya tahan lama dan menambah sedap mee segera yang anda makan.

Tahukah anda mee segera yang anda makan dilapisi lilin(wax) bagi menghalangnya melekat dan nampak lebih cantik semasa anda memasaknya.

Tubuh kita pula memerlukan 4-5 hari untuk mengeluarkannya dari sistem pencernaan kita.

Jadi apa yang perlu anda lakukan untuk mengurang risiko lilin di dalam mee segera yang anda makan? Jika anda terpaksa makan mee segera ikutilah langkah berikut:

· Masak mee segera dalam periuk.

· Bila sudah masak, toskan air bagi membuang kandungan lilin. Bilas dengan air biasa bagi memastikan baki lilin betul-betul hilang.

· Masukkan mee tadi ke dalam bekas yang mengandungi air panas sebelum memasukkan bahan perasa yang disediakan.

· Makan seperti biasa.

Apa pun nasihat dari saya yang juga seorang penggemar mee segera, eloklah kurangkan kebiasaan memakan mee segera terutama bagi mereka yang masih bersekolah.

Banyak lagi makanan berkhasiat lain yang boleh mengenyangkan. Contohnya...apa ya..oo pisang.. murah dan berzat. Selain dari itu pengalaman saya memakan buah mangga yang masak cukup membuat saya kenyang sepanjang hari.

54 comments:

busanamuslim-tanahabang.blogspot. said...

maksih infonya...salam.

Pindot said...

"Hello, what a nice site you have here.. I really appreciate..=)"

♥ ieRa ♥ said...

tq atas info berguna

share everything blog said...

thanks for this tips.. this is important

Meal ideas said...

waduh nih makanan bahannya membuat kita jadi sengsara..menakutkan

Acer laptop review said...

makanan sekarang banyak yg berbahya bagi kesehatan tubuh kalu kita tidak berhati-hati dalam memilih.. sukses selalu bro

Doni Punya Blog said...

Kunjungan balik gan...
:2thumbup [URL="http://tiger.web.id"]Digital Printing Suppliers[/URL] :2thumbup

rofiek said...

bermanfaat gan infonya..salam kenal..

makdara TERdiva said...

paling bagus..jgn makan megi.. :D

Perlengkapan Bayi Murah said...

Trims infonya....

Husna AOmar said...

Terimakasih sbb berkongsi :)

Sy kena bagitau mak sy cepat2 ni.

Jasa Pembuatan Website said...

Iwd berkunjung....bagus gan infonya....

LifeFlower@su.blogsport.com said...

terima kasih.. kena gitau mbe-mbe ni... dh la itu je mknanan kami time lapar wktu malam...

Wanzi said...

terima kasih info ini.... tak berani nak makan lepas ni

Edison said...

thx Infonya... mari ertukar link di web saya http://www.bungatabungan.com

Harun Ar said...

Yang bener aja Mas, bikin takut makan mie, he he

KlikNesia said...

wah ada2 aja ya makanan...
Jadi tambah ngeri aja ni kalo sembarang konsumsi :(

Teacher Basariah said...

cikgu dah lama dengar pasal info ni dan dah amalkan cara yang disebut kat atas..tapi percayalah,selepas itu mee tersebut akan berkurangan rasa sedapnya..hehe..tapi yang penting sihat lagi selamat..hehe

jelah said...

kalo cm tu xjdi jadi mee segera la sbb penyediaannye lbih 5 minit..so kne kne tukar nama jdi "mee regular" hahaha

iza said...

Assalam...
Thanks kongsi info..
memang tak suka makan magie..

IMANIS AINI said...

thanks kongsi info :)

Bang Greg said...

trimakasih infonya

hanif said...

thanks for info

dyela said...

bagus info..thanks ..share yea...
-->

PuteraCyber said...

Mantap..Thanks For info.Visit my Website ok.Guys

HAW said...

info yg bermenafaat

Azekzk said...

thanks for the info.

Cik Jannah said...

yup. syukran.

mamawana said...

Jom makan mee tarik Desa Tasik Sg Besi... heeee

Kopi Panas said...

bw rain garden

Abu Luqman said...

singgah

~Nana BamBam~ said...

ada double word nie...ok xper..janji entri ini berguna...:)

Cikgu Jaja™ said...

Allah..jaja br pas mkn megi

SH yong NAdia said...

nice!saya pun kutu mee segera!good info to share!

SDN 3 Sumberargo-Situbondo said...

Selamat malam,makasih kunjungannya, good blog. Teruskan berjuang di jalan Allah. Semoga Allah melindungi kita semua.

cik lya said...

sharing is caring :)

jun said...

aww.. tapi kan ke Chef Mulop(selebriti chef) kata mee segera kalau masok malaysia, takde lilin dah,,

Belajar Otak-Atik Komputer said...

info yg sangat berguna tanks brow

nurkaloi said...

kaloi pun tahu pasal perkara ni
tq bg tips
pasni sure gune tips tu kowt
huhuhu

Gaia Eos said...

http://i43.tinypic.com/1y6eed.jpg

Gaia Eos said...

http://i43.tinypic.com/1y6eed.jpg

uniknya said...

nice share...mampir ya...

P&E said...

Thank you...Visit/support me daily :)..check it..:) back!

noorzmilanello said...

nice info! :)
terima kasih banyak atas kunjungan kawan di blog saya, saya izin follow blog kawan ya!

ahmad musyrifin said...

wah info yang sangat bermanfaat, semoga kita bisa menerapkan pola hidup yang lebih sehat.

Proud To Be Muslimah..(^,^)... said...

Terima kasih atas matlumatnya.. http://wonderfulpolaris.blogspot.com/

Iwona said...

Thnx for the visit my Friend.I wish you a nice evening ( day? night?),keep smile & come again.

a little girl said...

thanks visit mine , and thanks for info :)

ipunkz said...

terimakasih kunjungannya kaka :)

nuri said...

helloo... blog walking. Nice info and content.

Restu Maharsi Jati said...

bagus.. maksih ya

Rumah Herbal As-Sahla said...

wah baru tau ni, padahal mie instant makanan pavorit ana.

serumpun said...

salam berkunjung..semoga selalu sehat.jangan lupa mampir kegubuk saya.

Syabab Pengembara said...

Assalamu'alaikum...
Salam ... syukron sudah berkunjung ke blog saya.. :)

Post a Comment